Ana içeriğe atla
Geçtiğimiz günlerde suikaste uğrayıp hayatını kaybeden Rusya büyük elçisi. Ne tuhaftır ki Rusya,Türkiye ve İran önümüzdeki hafta Suriye meselesi için masaya oturacaklardı. Belkide bu toplantı Suriye'de 6 yıldır süren iç savaşın son bulması için bir vesile olacaktı. Belkide bugüne kadar yitip giden yüz binlerce sivil hayatın son bulması demekti.Belkide Suriye'de bugüne kadar milyonlarca sivilin artık göç etmeyi bırakması demekti. Şimdi bunun bir provokasyon olmadığına hangi millet inanabilir. Eminim ki kimse inanmaz ama inanmaları için onları zorlayan bir büyük güç olabilir. Tıpkı yıllardır Ortadoğu'da yıllardır kanın akıp gitmesine neden olan büyük güçler gibi.

Büyük elçi ölümünün hemen ertesi gününde Zürih'te camiiye yapılan bir saldırı ve Almanya'nın başkentinde tır faciası. Bu tır faciasını üstlenen örgüt kim DEAŞ. Peki bu DEAŞ kimin maşası kimin kuklası söylemeye gerek yok sanırım.

Ülkemiz ise bu olayların hep ortasında çünkü hemen yanı başımızda gerçekleşiyor her şey. Yıllardan beri iç karışıklığımız ayrı mesele bir de bu dışarıdan gibi gözüken ama bir o kadar bizi ilgilendiren dış karışıklık. Biz millet olarak vatanına sadık millet olduğumuz kadar saman aleviyle dünyaları da yakabilen bir milletiz. İşte bu günlerde en önemli şey sakin ama akıllı bir şekilde olayları takip etmek ve yorumlamak. Eğer böyle yapmazsak sonumuzun Suriye,Irak,Lübnan ve diğer Ortadoğu ülkeleri gibi olmaması muamma.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Terör Sorunu

Güne gözünü bi açıyosun patlama haberi ile karşılaşıyosun. 13 asker. 13 şehit. Söylemesi dile yazması ele ne kadar kolay değil mi? Daha 1 hafta öncesinde yitip giden 44 şehit daha yok muydu bu memlekette? Sivil,polis 44 vatan evladı yine hain bir saldırıda kaybedilmedi mi? Yine kınamaların lanetlemelerin ardı arkası kesilmez tıpkı ardı arkası kesilmeyen bu kahpece yapılan saldırılar gibi. Ateş düştüğü yeri yakmamalı artık çünkü bu ateş bu memleketin her yerinde. Bu ateşin ucu gün gelecek sana,bana,hepimize dokunacak. O zaman mı anlayacağız bu sorunun büyüklüğünü bu acının hissini. Bu ülkenin istihbarat teşkilatı yok mu? Bu ülkenin istihbarat teşkilatı varsa bu olaylar olmadan devreye giremeyip yetkilileri uyarmıyorsa ne işe yarıyor? Lafa gelince her yerde söyleniyor değil mi büyük bir ülkeyiz,gelişiyoruz diye. Kimse kusura bakmasın ama kendi içindeki bu terör belasını halledemeyen bi ülkenin büyüklüğü tartışılır ve bu terör bizi ileriye değil olduğu sürece hep geriye götürür kendimizi…

İngiltere Terör Saldırısı- Londan Terror Attack

Geçtiğimiz çarşamba günü İngiltere Londra'da bir terör saldırısı oldu. Parlamento binasının önünde gerçekleşen bu terör saldırısını IŞİD üstlendi. Daha önce Fransa'da böyle terör eylemlerinde bulunan bu terörist örgüt bu sefer İngiltereyi hedef seçmişti. Avrupa'da zaten güçlü bir şekilde yayılmakta olan İslam karşıtlığının üzerine yağ bal süren olay oldu kısacası.

Bu olaydan yanılmıyorsam 1-2 gün önce de ABD direkt uçuşlarda bazı ülkelere kısıtlamalar getirmişti.Neydi bu kısıtlama: ABD'ye yapılacak direkt uçuşlarda cep telefonundan büyük cihazların (DVD oynatıcı-tablet-dizüstü bilgisayar gibi) kabine değil bagajlara konulması kısıtlamasıydı. Neden olarak ise ABD dış işleri bakanı şöyle bir açıklama yapmıştı: "Bu karar, belirtilen hava alanlarından güçlü terör tehditlerinin ticari uçaklara sızacağı tehlikesi sonucu alınmıştır." ABD'nin bu kısıtlamasının hemen ardından da Birleşik Krallık böyle bir uygulamaya başladı. Onlar da bu kısıtlamaların hayata geçir…

Türkiye-Hollanda Ekonomik İlişkiler- Turkey-Netherlands Economic Relations

Geçtiğimiz haftalarda Hollanda'nın bakanlarımıza,konsolosluk üyelerimize karşı yanlış tutumları sebebiyle bir diplomatik kriz yaşanmıştı. Bu kriz hala devam etmekte tam anlamıyla çözüm gerçekleşmemiştir. Bazı insanların "ya kardeşim bizim askeri gücümüz ortada girelim şu Hollanda'ya haddini bilsin" gibi tuhaf açıklamaları şaşırtsa da bu gibi çok düşünce sosyal medyalarda karşımıza çıktı. 2017 senesinde olduğumuzu unutmamak gerek tabi. Çünkü artık öyle top,tüfek,süngü ile savaş yapılmıyor. Yapılıyor tabi ama artık bir ülkeye darbe vurmak için önemli bir savaş değil artık bu. Ülkeler arasında artık en önemli savaş EKONOMİ.Yani artık top,tüfek,süngü silah olarak kullanılmıyor,ekonomi en önemli silah olarak görüyor. Bir sonraki paragrafta tamamen resmi kurumların verilerine dayanarak bazı bilgiler paylaşacağım.

Türkiye-Hollanda ticari ilişkileri iki ülke arasındaki 1996 yılında imzalanan anlaşmalar ile gümrük vergisi ortadan kalkmıştır ve ticari ilişkiler daha çok kuvve…