Ana içeriğe atla
Geçtiğimiz günlerde suikaste uğrayıp hayatını kaybeden Rusya büyük elçisi. Ne tuhaftır ki Rusya,Türkiye ve İran önümüzdeki hafta Suriye meselesi için masaya oturacaklardı. Belkide bu toplantı Suriye'de 6 yıldır süren iç savaşın son bulması için bir vesile olacaktı. Belkide bugüne kadar yitip giden yüz binlerce sivil hayatın son bulması demekti.Belkide Suriye'de bugüne kadar milyonlarca sivilin artık göç etmeyi bırakması demekti. Şimdi bunun bir provokasyon olmadığına hangi millet inanabilir. Eminim ki kimse inanmaz ama inanmaları için onları zorlayan bir büyük güç olabilir. Tıpkı yıllardır Ortadoğu'da yıllardır kanın akıp gitmesine neden olan büyük güçler gibi.

Büyük elçi ölümünün hemen ertesi gününde Zürih'te camiiye yapılan bir saldırı ve Almanya'nın başkentinde tır faciası. Bu tır faciasını üstlenen örgüt kim DEAŞ. Peki bu DEAŞ kimin maşası kimin kuklası söylemeye gerek yok sanırım.

Ülkemiz ise bu olayların hep ortasında çünkü hemen yanı başımızda gerçekleşiyor her şey. Yıllardan beri iç karışıklığımız ayrı mesele bir de bu dışarıdan gibi gözüken ama bir o kadar bizi ilgilendiren dış karışıklık. Biz millet olarak vatanına sadık millet olduğumuz kadar saman aleviyle dünyaları da yakabilen bir milletiz. İşte bu günlerde en önemli şey sakin ama akıllı bir şekilde olayları takip etmek ve yorumlamak. Eğer böyle yapmazsak sonumuzun Suriye,Irak,Lübnan ve diğer Ortadoğu ülkeleri gibi olmaması muamma.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ADALET- JUSTİCE

Son günlerde ülkeyi oldukça meşgul eden bir mesele var. Sabah kalktığımızda haberlerde, akşam haberlerde, gün içinde sosyal medyada gezinirken iki haberden birinde karşımıza çıkıyor. Çıkmalı mı? Tabiki çıkmalı. Çünkü bu haber günlük haber niteliğinde değil yaklaşık bir ay süreli bir haber niteliğinde. Peki ne bu haber? Anamuhalefet partisi başkanının lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nun ADALET YÜRÜYÜŞÜ! CHP milletvekili Enis Berberoğlu'nun tutuklanması sonucu böyle bir karar alarak Ankara'dan İstanbul'a bir yürüyüş başlattı. Sayın Enis beyin suçu MİT tırları haberini yapan Can Dündar'a casusluk etmesiymiş. Biz böyle biliyoruz. Öncelikle Can Dündar'ın yaptığı haber tamamen skandaldır ki devletin bu tutumu doğrudur. Gazeteci olmak her haberi yapmak, devletin sırları olması gereken bulguları da haber değerine koyup halka sunmak değildir. Bir gazeteci elbette çarpıcı haberler yapmalı, yazılmayanı yazmalı, özgür olmalı fakat eğer bu haberler devleti zarar verecek duruma ge…

Terör Sorunu

Güne gözünü bi açıyosun patlama haberi ile karşılaşıyosun. 13 asker. 13 şehit. Söylemesi dile yazması ele ne kadar kolay değil mi? Daha 1 hafta öncesinde yitip giden 44 şehit daha yok muydu bu memlekette? Sivil,polis 44 vatan evladı yine hain bir saldırıda kaybedilmedi mi? Yine kınamaların lanetlemelerin ardı arkası kesilmez tıpkı ardı arkası kesilmeyen bu kahpece yapılan saldırılar gibi. Ateş düştüğü yeri yakmamalı artık çünkü bu ateş bu memleketin her yerinde. Bu ateşin ucu gün gelecek sana,bana,hepimize dokunacak. O zaman mı anlayacağız bu sorunun büyüklüğünü bu acının hissini. Bu ülkenin istihbarat teşkilatı yok mu? Bu ülkenin istihbarat teşkilatı varsa bu olaylar olmadan devreye giremeyip yetkilileri uyarmıyorsa ne işe yarıyor? Lafa gelince her yerde söyleniyor değil mi büyük bir ülkeyiz,gelişiyoruz diye. Kimse kusura bakmasın ama kendi içindeki bu terör belasını halledemeyen bi ülkenin büyüklüğü tartışılır ve bu terör bizi ileriye değil olduğu sürece hep geriye götürür kendimizi…

İngiltere Terör Saldırısı- Londan Terror Attack

Geçtiğimiz çarşamba günü İngiltere Londra'da bir terör saldırısı oldu. Parlamento binasının önünde gerçekleşen bu terör saldırısını IŞİD üstlendi. Daha önce Fransa'da böyle terör eylemlerinde bulunan bu terörist örgüt bu sefer İngiltereyi hedef seçmişti. Avrupa'da zaten güçlü bir şekilde yayılmakta olan İslam karşıtlığının üzerine yağ bal süren olay oldu kısacası.

Bu olaydan yanılmıyorsam 1-2 gün önce de ABD direkt uçuşlarda bazı ülkelere kısıtlamalar getirmişti.Neydi bu kısıtlama: ABD'ye yapılacak direkt uçuşlarda cep telefonundan büyük cihazların (DVD oynatıcı-tablet-dizüstü bilgisayar gibi) kabine değil bagajlara konulması kısıtlamasıydı. Neden olarak ise ABD dış işleri bakanı şöyle bir açıklama yapmıştı: "Bu karar, belirtilen hava alanlarından güçlü terör tehditlerinin ticari uçaklara sızacağı tehlikesi sonucu alınmıştır." ABD'nin bu kısıtlamasının hemen ardından da Birleşik Krallık böyle bir uygulamaya başladı. Onlar da bu kısıtlamaların hayata geçir…